Supermarket: 7 συμβουλές για έξυπνες αγορές τροφίμων - Nutri Me - Νέο Ψυχικό
1025
post-template-default,single,single-post,postid-1025,single-format-standard,bridge-core-3.1.8,qi-blocks-1.2.9,qodef-gutenberg--no-touch,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.7.2,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,qode-page-loading-effect-enabled,,qode_grid_1200,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-overridden-elementors-fonts,qode-theme-ver-30.5,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.6,vc_responsive,elementor-default,elementor-template-full-width,elementor-kit-8,elementor-page elementor-page-1025,elementor-page-1584
supermarket shopping

Supermarket: 7 συμβουλές για έξυπνες αγορές τροφίμων

Η επίσκεψη στο supermarket για τον απαραίτητο ανεφοδιασμό μπορεί να σου φαντάζει δύσκολη και απαιτητική. Μπορεί να αποτελεί ένα συχνό εμπόδιο στην προσπάθειά σου να βελτιώσεις τη διατροφή σου. Υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές τροφίμων με αρκετούς παραπλανητικούς ισχυρισμούς, γεγονός που δυσκολεύει την απόφαση. 

Ποια τρόφιμα πρέπει να αποτελούν τη βάση στο καλάθι σου, ποια τρόφιμα είναι πραγματικά θρεπτικά, ποιες επιλογές καλό θα είναι να αποφύγεις; Σε αυτό το άρθρο θα εξηγήσουμε τι περιέχει μια λίστα supermarket ενός έξυπνου καταναλωτή και πώς θα αποφύγουμε τις καταναλωτικές παγίδες.

Πριν πας στο supermarket

1.Φτιάξε το menu της εβδομάδας

Ο προγραμματισμός είναι ένα βασικό στοιχείο μιας ισορροπημένης διατροφικής καθημερινότητας. Αφιέρωσε λίγα λεπτά για να σχεδιάσεις τα γεύματα της επόμενης εβδομάδας ώστε να μπορέσεις να προμηθευτείς όλες τις πρώτες ύλες που χρειάζεσαι.

2. Κάνε την λίστα με τα πράγματα που χρειάζεσαι

Αφού ξέρεις τι θα μαγειρέψεις μπορείς πιο εύκολα να φτιάξεις τη λίστα με τα τρόφιμα που θα χρειαστείς. Σε αυτά πρόσθεσε τα βασικά τρόφιμα που καταναλώνεις καθημερινά (πχ. γάλα, γιαούρτι, τυριά κτλ) αλλά και τα υπόλοιπα προϊόντα για το σπίτι. Η λίστα βοηθά στο να μην ξεχάσεις κάτι αλλά και να μην ξεφύγεις στο λογαριασμό!

3. Κατανάλωσε το γεύμα σου ή το σνακ

Είμαι σίγουρη ότι αυτή τη συμβουλή την έχεις ξανακούσει και όχι άδικα αφού είναι κρίσιμη για τις επιλογές που θα καταλήξουν στο καρότσι σου. Όταν πηγαίνεις πεινασμένος στο supermarket αυξάνονται δραματικά οι πιθανότητες να κάνεις παρορμητικές αγορές. Γλυκά ή αλμυρά σνακ θα σου κεντρίσουν το ενδιαφέρον και πολύ πιθανόν να έρθουν μαζί σου στο σπίτι!

Ποια τρόφιμα δεν πρέπει να λείπουν ποτέ από το καλάθι σου;

Η αφθονία σε φρούτα και λαχανικά στο ψυγείο θα σε βοηθήσει να καταναλώσεις περισσότερες σαλάτες και θρεπτικά σνακ. Αν είσαι από αυτούς που πηγαίνουν λαϊκή, τότε ίσως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά να τα προτιμάς από εκεί. Σε αυτή την περίπτωση στο supermarket μπορείς να επιλέξεις κατεψυγμένα λαχανικά όπως φασολάκια, σπανάκι, αρακά, συσκευασμένα λαχανικά όπως κολοκύθα, παντζάρια αλλά και έτοιμες σαλάτες για ευκολία στη χρήση.

Λαχανικά του χειμώνα: μαρούλι, ρόκα, σπανάκι, κολοκύθα, πράσα, κουνουπίδι, μπρόκολο

Φρούτα του χειμώνα: μήλο, αχλάδι, πορτοκάλι, μανταρίνια, λωτός

Λαχανικά της άνοιξης/καλοκαίρι: ντομάτα, αγγούρι, κολοκυθάκια, μελιτζάνα, πιπεριές

Φρούτα της άνοιξης/καλοκαίρι: φράουλες, κεράσια, ροδάκινο, νεκταρίνια, βερίκοκο, πεπόνι, καρπούζι, σταφύλια, σύκα

Οι ξηροί καρποί, το γιαούρτι ή το κεφίρ, τα αυγά, τα βούτυρα ξηρών καρπών, οι φρυγανιές, τα παξιμάδια ή κάποιες θρεπτικές μπάρες δημητριακών είναι τρόφιμα που μπορείς εύκολα να συνδυάσεις και να δημιουργήσεις ένα γρήγορο γεύμα ή σνακ.

Κατά την επίσκεψη στο supermarket

1.Ακολούθησε πιστά τη λίστα που έχεις φτιάξει

Αφιέρωσες χρόνο στην προετοιμασία και τώρα ήρθε η ώρα να την βάλεις στην πράξη.

2. Διάβασε προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων

Η ανάγνωση της ετικέτας ενός τροφίμων είναι ιδιαίτερα χρήσιμη και σου δίνει πολλές πληροφορίες για το προϊόν που επιλέγεις. Πολλά προϊόντα δημιουργούνται με σκοπό να φαίνονται υγιεινά όμως η πραγματικότητα απέχει πολύ! Μην παρασύρεσαι από υγιεινούς ισχυρισμούς όπως χωρίς ή με λιγότερη ζάχαρη, βιολογικό, χωρίς γλουτένη κτλ.

3. Μην επηρεάζεσαι από τις προωθητικές ενέργειες

Το supermarket αποτελεί ένα βασικό χώρο προβολής και διαφήμισης των προϊόντων. Πολλές εταιρείες προβάλλουν τα τρόφιμα τους με ειδικά stand, banner, προωθητικές ενέργειες 1+1 ή εκπτώσεις ή ακόμη και με γευστικές δοκιμές. Είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείς και να καταλήξεις να φέρεις πίσω στο σπίτι πολλά τρόφιμα που δεν χρειάζεσαι!

4. Απέφυγε τους διαδρόμους με τα «επικίνδυνα» τρόφιμα

Όλα τα supermarket έχουν τους διαδρόμους με τα γλυκά και τις σοκολάτες, με τα αναψυκτικά κτλ. Είναι γεγονός ότι το οπτικό ερέθισμα μπορεί να διεγείρει την επιθυμία για τρόφιμα. Φρόντισε λοιπόν να παρακάμψεις τους διαδρόμους που ξέρεις ότι μπορεί να σε δυσκολέψουν.

Είναι κατανοητό ότι η επίσκεψη στο supermarket μπορεί να περιέχει πολύ stress. Όμως ο προγραμματισμός και η προετοιμασία είναι 2 σημαντικά συστατικά για την υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής!

Σημαντικό κομμάτι της διατροφικής εκπαίδευσης στο διαιτολογικό γραφείο Nutri Me είναι η οργάνωση και ο προγραμματισμός της εβδομάδας αλλά και η σωστή επιλογή τροφίμων βάσει της διατροφικής τους ετικέτας. Αν θέλεις να μάθεις πώς να ψωνίζεις σωστά στο supermarket, να κάνεις πιο υγιεινές επιλογές και να βελτιώσεις την ποιότητα της διατροφής σου, επικοινώνησε μαζί μαζί μου και προγραμμάτισε την πρώτη σου συνεδρία!

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Nutri-me

Σχετικά άρθρα

Νευρική Βουλιμία

Νευρική Βουλιμία, η πιο αθόρυβη διαταραχή πρόσληψης τροφής

Η Ψυχογενής ή αλλιώς Νευρική Βουλιμία είναι μια ψυχική διαταραχή που συγκαταλέγεται επίσημα στις Διατροφικές Διαταραχές από την Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία. Είναι μια πάθηση που χαρακτηρίζεται από υπερφαγικά επεισόδια και

Περισσότερα »
Διατροφικές Διαταραχές

Διατροφικές Διαταραχές και θεραπεία

Οι Διατροφικές Διαταραχές είναι ψυχικές παθήσεις στις οποίες το φαγητό χρησιμοποιείται ως μέσο ελέγχου των συναισθημάτων ή άλλων καταστάσεων.

Ανάλογα την μορφή τους, μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές επιπλοκές για την υγεία και η θεραπεία τους προϋποθέτει ειδικά εκπαιδευμένους Επαγγελματίες Υγείας.

Περισσότερα »